Na 30 jaar automotive aftermarket in de functies monteur, magazijnmedewerker, service manager, service engineer, product manager, journalist en nu als zelfstandig communicatieadviseur en contentmaker, concludeer ik dat persoonlijk contact nog steeds de meeste verkoop oplevert.

Persoonlijk contact met je doelgroep is essentieel. Er is veel concurrentie en kwaliteit. Service en prijs dragen in hoge mate bij of iemand bij jou of ergens anders koopt. Om deze reden is het belangrijk dat je regelmatig contact hebt met je (potentiële) klanten en doelgroep.

Een fysiek bezoek is en blijft de allerbeste manier om je product of dienst te demonstreren of presenteren. Een goede persoonlijke band en persoonlijk contact met je klant is de beste marketing die er bestaat.

Tijdgebrek en afstand geen excuus

Echter is het soms door tijdgebrek, de grote hoeveelheid klanten of vanwege de afstand onmogelijk om zo vaak als je wil of op het moment dat het nodig is, fysiek bij je klant op bezoek te gaan.

Gelukkig is er digitale communicatie in de vorm van websites, e-mailmarketing en social media. Digitale communicatie ondersteunt ons om van een afstand en op het gewenste moment persoonlijk contact te hebben met wie we maar willen. Digitale communicatie is eenvoudig, snel, effectief, efficiënt én rendabel.

Heb jij een product, dienst of boodschap voor de autobranche en wil je die digitaal verspreiden? Begin dan nu met het maken van content in de vorm van tekst, foto of video. Publiceer het op je website, deel het via social media en stuur het naar de media en je klanten.

Mocht je vragen of hulp nodig hebben, dan kan ik je helpen jouw boodschap te maken én naar je klanten en doelgroep over te brengen. Voor meer informatie ben ik bereikbaar via [rob@automotormedia.nl][1] of op nummer 06-42384693.

[1]: mailto: rob@automotormedia.nl

Succes!