De eerste indruk kun je maar één keer maken, bepaalt of iemand verder met je wil en moet dus goed zijn. Dit geldt niet alleen voor mensen, maar ook en vooral voor digitale communicatie.

Onderstaande tips ondersteunen je om meer uit je e-mailmarketingcampagnes te halen. De mailings zullen beter geopend worden en minder ontvangers zullen zich voor toekomstige mailings afmelden.

  1. Maak de e-mail zo persoonlijk mogelijk
  2. Gebruik een representatief e-mailadres
  3. Gebruik duidelijke naam als afzender
  4. De naam van de afzender moet meteen zichtbaar zijn
  5. Zorg dat je eigen naam of bedrijfsnaam als eerste in beeld komt
  6. Titel moet ontvanger aanmoedigen om verder te lezen en mail te openen
  7. Maak kort, krachtig en dynamisch duidelijk wat er in de e-mail staat
  8. Spreek de lezer netjes aan met ‘Beste’ of ‘Geachte’
  9. Omschrijf de belangrijkste boodschap in de inleiding
  10. Schrijf to-the-point
  11. Blijf in de e-mail op één onderwerp
  12. Deel alleen relevante informatie
  13. Beperk de hoeveelheid tekst
  14. Schrijf kort en bondig
  15. Controleer de e-mail voor verzending goed