Bedrijven benaderen mij vaak met de vraag of ik een persbericht voor ze kan schrijven om die vervolgens naar de media te sturen. Natuurlijk kan ik dat en doe dat ook. Ik benadruk echter altijd dat de pers een deel van je mogelijke communicatiemiddelen is. De pers publiceert namelijk niet alles wat je naar ze toestuurt.

Ik adviseer mijn relaties daarom de teksten die ik voor ze schrijf, altijd op hun eigen website te publiceren. Daar wil je immers altijd en het liefst zo veel mogelijk (potentiële) klanten hebben. Op je website staan al je producten, diensten én je contactgegevens. Een website is voor de meeste bedrijven de belangrijkste ‘etalage’ van hun winkel.

Zoekmachines vinden jouw website en laten hem aan zoekende consumenten zien in de zoekresultaten. Ook kun je alle informatie die op een website staat eenvoudig delen via alle denkbare social media platforms en nieuwsbrieven. Door tekst op je website te plaatsen en te delen, hou je het heft in eigen handen en ben je niet afhankelijk van anderen.

Wil je meer over het bovenstaande weten, of heb je andere vragen? Neem dan contact met mij op.

Comment