Competitie bestaat niet, iedereen is uniek en kan zich onderscheiden door authentiek te worden of blijven. Je kunt best naar een ander kijken hoe hij het doet, maar volg vooral altijd je eigen gevoel, verstand en ervaring. En blijf jezelf.

Ik heb een groot netwerk met daarin duizenden verschillende connecties, bedrijven, producten en diensten. Onder mijn relaties bevinden zich bedrijven die soms overlappende producten en diensten aanbieden.

Maximaal resultaat

Mijn relaties hebben unaniem hetzelfde doel: maximaal resultaat en hun product of dienst zo goed mogelijk bij hun doelgroep in beeld brengen en in beeld blijven. Om dit te bereiken, hanteer ik continue een vast format.

Mijn relatie met een opdrachtgever begint altijd met een gesprek. Tijdens dat gesprek leer ik de opdrachtgever en zijn product en dienst kennen. Ik vraag hem hoe hij zijn product aan wil bieden en welke taal hij hierbij wil spreken.

Onderscheiden door jezelf te blijven

Ik heb ervaren en geleerd dat ieder bedrijf een eigen unieke taal spreekt. Hiermee onderscheiden de bedrijven zich vooral van andere bedrijven, al of niet met hetzelfde product of dezelfde dienst. Ik heb geleerd dat ik ook mijzelf moet blijven. Door anderen niet te kopiëren of te volgen, heb ik ook mijn eigen taal gecreëerd: de taal van de automotive branche. En het is een mooie taal, ik voel mij er comfortabel bij.

Het mooie van mijn ervaring en format is dat ik voor iedere afzonderlijke relatie, product en dienst steeds opnieuw zijn eigen unieke verhaal kan maken en verspreiden. Puur omdat hij mij zijn taal leert, dit geeft mij een comfortabel gevoel.

Bedrijven kunnen dus hetzelfde product of dezelfde dienst verkopen, maar ze onderscheiden zich door zichzelf te zijn, worden of te blijven.

Comment