E-mailmarketing is een hulpmiddel om uw klant te informeren over nieuwe aanbiedingen, updates en promoties en zo bij hem in beeld te blijven. E-mailmarketing kan rendabel zijn voor ieder bedrijf in iedere branche. Het succes is echter sterk afhankelijk van de kwaliteit van de ontvangers, de omvang van de lijst en het onderhoud aan de lijst.

Als u een mailinglist opbouwt met abonnees die u vertrouwen en u beschouwen als een expert in uw vakgebied zal het rendement van de lijst continue toenemen. Echter is het ontwikkelen en onderhouden van een kwalitatief hoogwaardige lijst met e-mailadressen zelfs voor de meest ervaren marketeers een grote uitdaging.

Ongeacht of u start met het opbouwen van een lijst of als u al duizenden contacten heeft, het onderhouden van de lijst is hard werken. Gegevens veranderen, abonnees worden inactief, anderen schrijven zich uit.

Veel bedrijven laten verkoopkansen en geld liggen omdat ze kwalitatief slechte en soms zelfs helemaal geen mailinglist hebben. Relatief kleine investeringen in goed datamanagement kunnen een enorm marketingrendement opleveren.

19 TIPS OM UW MAILINGLIJST UIT TE BREIDEN:

  1. Publiceer een aanmeldformulier op zoveel mogelijk locaties
  2. Vergroot het aantal inschrijvingen, hou het snel en simpel
  3. Wijs uw bezoekers op hun privérechten
  4. Motiveer mensen om zich aan te melden
  5. Maak een overtuigingspagina op uw website
  6. Voeg getuigenissen toe aan uw overtuigingspagina
  7. Gebruik social media om uw mailinglijst op te bouwen
  8. Publiceer een aanmeldknop in uw al uw mailings
  9. Maak een web-based nieuwsbrief
  10. Gebruik “forward” en “share” links in nieuwsbrieven en promoties
  11. Voeg aanmeldformulieren toe aan website- en blogartikelen
  12. Voeg opt-in selectievakjes toe aan andere formulieren en bedrijfsberichten
  13. Laat anderen uw nieuwsbrief (opnieuw) distribueren
  14. Zet Google Adwords campagnes in
  15. Gebruik uw fysieke mailinglijst en stuur een brief of briefkaart
  16. Werk samen met andere uitgevers en verkooporganisaties
  17. Adverteer in e-zines, bladen en andere nieuwsbrieven
  18. Wees actief op vergelijkbare websites
  19. Promoot uw nieuwsbrief zoveel mogelijk

Comment