E-mail is voor meer dan dertig procent van de midden- en kleinbedrijven de succesvolste manier van adverteren. De belangrijkste reden hiervoor is dat de ontvanger van de mailings de bedrijven toestemming heeft gegeven om de mailings te versturen.

Promoties, nieuws, informatie en aanbiedingen sturen naar mensen die zich op uw e-maillijst hebben aangemeld is veel effectiever dan elke andere manier van “push” advertenties zoals display-advertenties, televisiereclame en banners.

Om deze reden ben ik begonnen aan een serie tips waarmee u uw mailinglijst kan uitbreiden met kwalitatieve abonnees die op uw informatie zitten te wachten. Gebruik deze tips om nieuwe abonnees te converteren naar betaalde klanten.

Stap 1: Vraag toestemming

Als u net begint met e-mailmarketing, dan is dit het eerste dat u dient
te onthouden: permissie gebaseerde e-mail. Dit is e-mail die wordt gestuurd naar personen die er toestemming voor hebben gegeven. Dit is vereist voor iedere succesvolle e-mailmarketingcampagne. U kunt toestemming vragen mét of zonder bevestigingsmail. Dit heet de single opt-in manier, een bevestiging sturen na aanmelding heet double opt-in. Om een kwalitatieve mailinglijst te bouwen en spamklachten te voorkomen adviseren wij om altijd double opt-in te gebruiken.

Stap 2: importeer uw lijst en maak en publiceer een aanmeldformulier

Heeft u al een mailingslijst? Importeer die dan in uw favoriete e-mailmarketingsoftware. Wilt u een mailinglijst gaan opbouwen? Ontwerp dan een aanmeldformulier en publiceer deze op uw website, blog of Facebook pagina.

Stap 3: Laat uw lijst groeien, verzamel klantgegevens

Als u de basis in orde heeft, kunt u uw lijst sneller laten groeien. Verzamel klantgegevens op beurzen, verkooppunten, social media, blogs en websites.

Achtenzestig procent van de eigenaren van kleine ondernemingen noemen e-mailmarketing hun best presterende reclame-kanaal. Een goede e-mailmarketingcampagne kan wonderen verrichten en uw verkoop een boost geven. Stel e-mailmarketing niet uit en begin vandaag nog.

Weet u niet waar en/of hoe u moet beginnen? Neem dan contact met ons op. Wij verzorgen uw volledige e-mailmarketingcampagne of tijdens de opstartperiode.

Comment