Om mijn relaties optimaal van dienst te kunnen zijn, heb ik onderzoek gedaan naar wat zij precies op zoek zijn. Het onderzoek is uitgevoerd onder 94 personen die werkzaam zijn in verschillende soorten bedrijven. Ik dank de respondenten voor hun tijd en bijdrage.

De reacties op het onderzoek lopen uiteen, maar kunnen wel in een beknopt aantal hoofdsegmenten samengevat worden. De resultaten van het onderzoek laten zien dat er verschillende belangrijke redenen zijn om aan de slag te gaan en blijven met communicatie.

Wat is uw meest prangende vraag over public relations en/of marketingcommunicatie?

De reacties op deze vraag kunnen in drie hoofdgroepen samengevat worden.

  • Hoe krijg ik mijn doelgroep echt geïnteresseerd in wat wij te bieden hebben?
  • Tijdgebrek
  • Hoe bereik ik mijn niet bekende of potentiele klanten?

Een andere interessante reactie is: het is zaak om goed af te wegen welke tool je inzet: PR of marketingcommunicatie.

Hoe moeilijk is het om een antwoord op vraag 1 te vinden?

Tien procent van de respondenten geeft aan dit eenvoudig te vinden.
Maar liefst negentig procent zegt dat ze het moeilijk vinden. Voor geen enkele respondent is het echter onmogelijk om een antwoord te vinden.

Waarom bent u op zoek naar de informatie in vraag 1?

De antwoorden op deze vraag kunnen in vier groepen samengevat worden namelijk:

  • Veel aanbieders, de verschillen lijken minimaal
  • Meer bekendheid krijgen
  • Pull effect genereren
  • Meer sales genereren

Bent u nieuwsgierig of Automotormedia ook doelgericht uw (potentiële) klant kan bereiken, geïnteresseerd kan krijgen en het verschil voor uw bedrijf kan betekenen? Of heeft u geen tijd om dit zelf te doen? Neem dan contact met ons op. Dit kost niets en levert u gegarandeerd altijd minimaal één goed idee op.

Comment