Omdat u met een nieuwsbrief (of e-mailmarketing) direct in beeld bent bij en in contact komt met uw bestaande klant. Een bestaande klant is een relatie waarvoor u minder moeite hoeft te doen om hem iets bij u te laten kopen. Hij heeft dat immers al een keer gedaan en weet wat hij kan verwachten.

Een nieuwsbrief is daarnaast het goedkoopste, meest directe en daardoor effectiefste advertentiemiddel dat u in handen heeft. De nieuwsbrief stuurt u regelmatig en bij voorkeur op vaste dagen en tijdstippen.

In de nieuwsbrief informeert u uw klant bijvoorbeeld over uw nieuwe producten, diensten, medewerkers en naar welke beurzen u gaat. Alles gaat digitaal dus u kunt tegelijkertijd die nieuwe folder of brochure meesturen.

En nu u de nieuwsbrief met alle informatie toch klaar hebt, kunt u er net zo goed meteen een persbericht van maken. Het persbericht stuurt u naar relevante media. Als het nieuws interessant genoeg is, is er een goede kans dat het op de website of in het blad van het medium gepubliceerd wordt.

En geen nood als het nieuws niet door het blad gepubliceerd wordt. U plaatst de informatie namelijk ook op uw eigen website. Daar wilt u namelijk het allerliefst die bestaande én nieuwe klant hebben.

Uw website is uw visitekaartje, de voordeur van uw showroom, de plek waar alles over u, uw bedrijf, producten en diensten staat.

Vergeet u niet om het nieuws ook nog even te delen via de social media kanalen Twitter, Facebook en LinkedIn? Van daaruit kunnen mensen het weer verder delen. Zo vergroot u zonder er zelf veel voor te moeten doen uw bereik.

Succes!

Comment