Met populaire zoekmachines op internet, kun je de promotie van je product en dienst grotendeels zelf en doelgericht reguleren.

Start een website of blog of verbeter ze

Je doet dit door een website of blog te starten. Zorg dat de website of blog er aantrekkelijk uitziet, de identiteit van je bedrijf uitstraalt en duidelijk laat zien wat je verkoopt. Update de website of blog regelmatig. Als een bezoeker de website een paar keer bezoekt en er is niets nieuws te vinden, zal hij steeds minder vaak en op den duur helemaal niet meer terugkomen. Zorg er ook voor dat de website of blog goed gevonden wordt door zoekmachines met behulp van Search Engine Optimization (SEO) zoekmachine optimalisatie.

Hou klant op de hoogte en blijf in beeld

Op de website of blog publiceer je nieuws over uw bedrijf, producten en diensten. Dezelfde content van de website gebruik je natuurlijk ook voor de nieuwsbrief naar bestaande en potentiële klanten en relaties. Deze relaties -de belangrijkste ambassadeurs van je product of dienst- blijven zo op de hoogte van wat je doet, jij blijf in contact met ze en blijft bij ze in beeld.

Interessante onderwerpen voor nieuwsbrief

Overnames, spraakmakende samenwerkingen met andere bedrijven, nieuwe producten of diensten, innovaties en nieuwe medewerkers zijn allemaal voer voor nieuws. Ook tips met oplossingen voor problemen zijn waardevol voor de bezoeker van je website en lezer van uw nieuwsbrief. Zorg er wel voor dat belangrijke content duidelijk zichtbaar en makkelijk te vinden is.

Zorg ervoor dat de klant naar jouw portaal komt

Je zorgt er zo voor dat je in ieder geval zeker bent dat jouw nieuws online te vinden is. En het mooie is dat de klant op jouw website komt en ziet dat je nog meer interessante producten hebt. Jouw website is de voordeur van je bedrijf, je visitekaartje, portfolio, vraagbaak, catalogus, brochure én winkel of showroom.

Nieuws verspreiden via social media

Je kunt nieuws verspreiden via social media platforms zoals LinkedIn, Facebook en Twitter. Omdat je goede SEO toepast, wordt de content door zoekmachines gevonden, geïndexeerd en op de site van de zoekmachines weergegeven. Iemand is op zoek naar een product, dienst of oplossing die je voor hem hebt. Bijna iedereen gaat daar via internet naar op zoek. Omdat je de content al online hebt staan, hoef je alleen maar de URL van je website te kopiëren en in het social media kanaal te plakken. Het social media kanaal doet de rest. Als iemand jouw product of dienst interessant vindt, kan hij of zij het liken en delen. De mensen die jouw content delen zijn je ambassadeurs geworden. Social media is de beste mond-op-mond-reclame op internet.

Persbericht is kans op publicatie

Gebruik de content ook voor een persbericht. Het persbericht stuur je naar relevante media zoals magazines en vakbladen. Als de media of de redacteur die het persbericht ontvangen het nieuws interessant vinden, wordt het bericht gepubliceerd. Als ze het niet interessant vinden, publiceren ze het niet. Maar geen nood, want je hebt het nieuws in ieder geval op je eigen website staan. Als een medium jouw nieuws wel publiceert, is dat een extraatje en mooi meegenomen.

Comment